söndag 15 november 2009

DT-uppdrag

Nu har det gått en dryg vecka sedan operationen och jag skulle vilja säga att jag mår så mycket bättre. Dessvärre gör jag inte det så det blir nog till att kontakta läkarna i veckan om det inte vänder. Men förmodligen är allt som det ska, det är nog bara jag som är otålig :)

Jag har i alla fall massor med tid att pyssla och det är jag inte så värst ledsen för ;) Bland annat så har jag gjort några peek-a-boo-askar och en väska, en väldigt simpel väska men ändå. Men dessa visar jag inte idag eftersom vädret är sååå skitdåligt och det inte går att fota utan vanligt vettigt dagsljus. Härom natten vaknade jag dessutom i panik över att jag inte påbörjat julkorten till mig själv. Nu har jag gjort en prototyp som jag är nöjd med så nu kan jag sova lugnt ett tag igen :)

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

DT-alster

Jag har fått ett riktigt fint julpaket av AltheasMix att skapa lite grejer av. Mita säljer dessa julpaket för 49:- inkl. frakt. Ett riktigt bra erbjudande så passa på - erbjudandet gäller november ut.

Först altrade jag en ask som jag köpt hos Mita tidigare. Allt material kommer från paketet utom skumbokstäverna men de går förstås också att köpa hos Mita.


Nästa projekt blev ett slidecard som jag fått beskrivningen till av TusseMaja. Det var lite pilligt att få kortet att verkligen göra som det skulle men till slut blev det bra. Väldans annorlunda. Det är lite svårt att visa hur det funkar med bara foton men när man drar upp kortet i överkant så åker det ut lika mycket i nederkant... Fattade någon det där? Det enda material jag lagt till förutom det i julpaketet är den naturfärgade cardstocken.


Sen gjorde jag en julpåse också som kan passa bra att lägga lite godsaker i att ge bort i juletid.

Till slut gjorde jag två tags som kanske kan fästas på en påse lussekatter eller någon julklapp eller så. Jag har stämplat texterna och embossat med embossingpenna och hologrampulver. Blir en himla läcker effekt i verkligheten men syns tyvärr dåligt på fotot :(

Nu ska jag gå och klappa lite på min ömma mage så den blir frisk igen. Ha en härlig söndag alla!

7 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej vännen! Ja med risk för att bli tjatig, Du är så himla superduktig och jag gillar allt du gör! Söta tags, man får ju lite inspiration till julklapparna ;-)

Tråkigt att du inte mår bättre än :-(, hoppas verkligen att det vänder snart! Orkar du på tisdag?
Var rädd om dig, vi hörs! Bamsekram!

Linda sa...

Hej! Vad mycket du har hunnit med!
Så mycket fint!
Hoppas att du mår bättre snart!
Krya på dig kramar från mig!
KRAM

LenA sa...

Vad mycket fina saker du gjort! Asken är ju såå läcker, föll pladask! Påsen gav mig en massa idéer, men hur gör du handtagen, kanske en dum fråga, men ändå......

Tråkigt att du inte känner dig bättre, men det tar tiiid, kanske längre för dig med tanke på blodvärdet!Enda trösten är att du kommer att få ett nytt liv när du väl är pigg igen, talar av egen erfarenhet.

Kryapådigkram från Lena

Tussemaja sa...

Inget ont som har något gott med sig, brukar man ju säga. Men jag förstår att det är jobbigt när det gör ont... hoppas det blir bra och att det är helt normalt.
Vad kul att du har gjort ett "drag-kort". Själv har jag inte gjort något sådant. Hoppas vi ses på tisdag! Kram!

Suz sa...

Hej vännen! Usch på dig du skulle ju blir frisk nu ju!! Hoppas du mår bättre nu vore så skoj om du orkar i mörra,vi bär och hjälper dig vet du:)
Vad mycket fint du skapat blir helt stum,skönt att du har något att göra iaf. 1000 krya kramar och så ses vi i morgon.

Kram

Nina sa...

Åååå vad mycket fint du fått ihop! Älskar väskan, den blev verkligen superfin!!!
Tråkigt att du inte läker som du vill... Hoppas det är bättre idag och att du orkar komma imorgon.
Ta hand om dig!
kram Nina

Articsisters sa...

Hej i höstrusket. Nu är jag ute på surfning och behöver du en kalender dör 2010 kan du hämta hem den från vår blogg. Den är gratis.

Alltid lika roligt att titta in på din blogg. SÅ mycket vackra saker.

Lisbet