Visar inlägg med etikett LO. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett LO. Visa alla inlägg

måndag 14 januari 2013

BoM-LO till tävling och doodling

Jag har precis bestämt mig för att starta en art-journal. Jag har googlat massor och blivit inspirerad av kreativa människor från världens alla hörn. Framförallt av Dyan Reaveley och hennes Dylusions. Det är ju helt galet hur mycket kul man kan skapa!
 
I och med detta intresse har jag även börjat fundera på att utveckla mitt doodlande. Jag är inte alls bra på doodling, men efter att ha googlat även på detta så har jag nu hittat min doodling-modell :) Jag har även anmält mig till kursen Just doodling med Cathy Bluteau på Creative Workshops. Jag inväntar bara några doodling-pennor som jag beställt, sen kan utmaningen börja.

Jäklar vad kul jag har just nu :) Och jäklar vilken massa gånger jag skrev doodling...

Så här blev mitt första doodle-alster.


Sen har jag gjort en BoM-LO till Scrap-Perras januariutmaning. En egenskap för varje bokstav i namnet skulle det vara och det var inte alls svårt. Tvärtom, det finns ju massor med egenskaper jag skulle kunna skriva men jag heter ju inte KGASTCTATORCK ;)

Så här blev LO:n.

 
Nu ser jag fram emot min kurs!
 

 


lördag 12 januari 2013

ScrapGalens januariutmaning

Japp, nu har jag bestämt mig för att leta reda på några tävlingar som kanske kan få mig inspirerad att göra LO:s igen. Det har mest blivit kort de senaste åren, men jag är sugen på att ta upp LO:andet igen.

ScrapGalens januariutmaning är en skiss som man får tolka i vilken form man vill så jag valde då att göra en LO.

I september 2012 så tatuerade jag och min dotter oss. Det var dotterns förslag och hon ville att vi skulle ha något som visade att vi för alltid kommer att vara tillsammans vad som än händer och vart livet än för oss. Vi har ett väldigt nära förhållande så jag tyckte det var en jättekul och fin idé. Vi funderade ett bra tag och vände och vred på olika uttryck på olika språk och landade i att vi ville ha något på svenska. Det blev till slut "Alltid tillsammans" eftersom det var precis så vi tänkte från början. Typsnittet är Scriptina.

Så här blev den.

 


Snart kommer ytterligare ett inlägg till ännu en tävling som jag skapat en LO till :)
 

torsdag 7 april 2011

LO och några kort

Förra helgen var det dags för världens bästa scrapträff igen. MiaMixen fixar och donar och gör så att hela dagen blir ett enda långt nöje som man inte vill ska ta slut. Men vips så är klockan 6 och det är dags att plocka ihop grejerna och bege sig hemåt igen. Tack Mia för en jättetrevlig lördag! Ser redan fram emot höstträffen!

Jag var med i LO-utmaningen där man skulle skapa efter en skiss. Jag vann och ingen var gladare än jag! Jag valde att göra en LO på Alexander Nevskij-katedralen i Tallin som jag och maken besökte för två somrar sedan. Otroligt vacker byggnad måste jag säga. Jag hittade ett perfekt matchande papper och sen letade jag upp lite dekorationer och några snygga metallhörn som påminde om arkitekturen (med lite fantasi alltså).

Men först några bilder på födelsedagskort av olika slag. Några beställningskort och några till egna födelsedagsbarn.



Avslutar med bilden på min vinnar-LO :)

För två veckor sedan sprang jag Premiärmilen i Stockholm. Trodde knappt att jag skulle kunna genomföra det eftersom jag tre veckor tidigare dragit på mig en inflammation under fotknölen. Men efter tre intensiva besök hos sjukgymnasten och ett snabbt framtaget och personligt utprövat skoinlägg så lyckades inflammationen hävas och jag klarade av att springa helt utan smärta! Tiden blev 56.42, inte världsbästa tiden direkt men jag är jätteglad att jag klarade det utan att det gjorde ont. Så nu är det bara att träna på igen :)

Nu har jag en hel bunt med kortbeställningar på gång så det är bara att bita tag i utmaningarna :) Kul, kul!

Kram!

lördag 29 januari 2011

Dunbollar och löpning

Tänkte att jag skulle ställa upp i Svensk Scrapbookings LO skisstävling för januari. Det var tydligen fler som tänkte så eftersom det har lämnats in inte mindre än 60 bidrag hittills!!! Fat chance of winning... Men jag fick i alla fall en LO gjord och det var ju kul.

Vårt fågelbord har ibland besök av dessa små söta dunbollar. Stjärtmesar heter de och det tycker jag är lite taskigt. De borde rätt och slätt heta Dunbollar. Tycker jag. Skissen var enkel och ren och det gillar jag.



Jag har dessutom, det nya året till ära, skaffat mig en ny sysselsättning. Eller återupplivat en gammal sysselsättning kanske jag ska säga. Och den började redan i slutet av förra året. Jag har tagit upp löpningen igen. Det känns jättekul och jag är sååå inspirerad! Har i januari hunnit avverka 71 km vilket är riktigt bra för att vara mig. Farten ska vi nog inte prata så mycket om, men mitt mål att faktiskt ta mig ut och springa mina 8 km några gånger i veckan har faktiskt hållit än så länge. Och jäkligt kul är det! Jag har till och med anmält mig och maken till Premiärmilen i Stockholm den 27 mars. Kan vara bra att ha något att träna inför.

Jag känner mig riktigt inspirerad att ta tag i pysslandet igen också. Det har varit väldans mycket att göra på jobbet i januari och på den privata fronten också, men nu kanske det blir lite lugnare igen och jag får lite tid över.

Kramar!

måndag 25 oktober 2010

Två LOs och några kort

Lååååångt uppehåll igen. Ja... så är det.

Här kommer i alla fall det lilla jag pysslat ihop de senaste veckorna. Det blir inte mycket skapat nu för tiden, men det blir ändå lite att vara stolt över. Två LOs har jag gjort och det beror på att jag blev inspirerad på den jättetrevliga scrapträffen på Mixen som Mia ordnat igen. Hon hade fixat allt helt perfekt som vanligt. Massor med gott fika och god lunch. Jättebra tävlingar och superfina priser. Hon sålde lotter också och jag köpte en helt bunt och vann... ingenting. Det som var lite roligare var att jag faktiskt VANN LO-utmaningen, trots att det var inte mindre än 17 jättefina bidrag! Superkul och jag behövde verkligen den boosten.

Den här LOn gjorde jag av bara farten när jag vunnit med den andra på träffen. Pappret på denna är ifrån vinsten jag fick. Hade ett mysigt foto på sonen när han var runt åtta månader gammal och det var massor med blandade färger på fotot och lite svårt att veta vilka av dem jag skulle ta upp. Men med detta papper löste det sig av sig självt. Blommorna är rub-ons och titeln bokstäver från diverse "färdiga" alfabet. Hjärtana längst ner på pappret är utstansade.

Och här är LOn jag vann med! Två underbara foton på dottern när hon var kanske sex månader gammal. Jag tyckte pappret var perfekt och titeln stod redan färdigtryckt. Jag bara förstärkte den med glitterstickles. Skissen var enkel och kul att skapa efter.

Detta kort är en beställning. Det skulle vara i höstiga färger och det lyckades jag med. Trädet är en stämpel som jag använt tidigare men den här gången stansade jag ut små cirklar som jag 3d-lackade. Ganska fin effekt faktiskt.

Här är ett kort till en av makens kusiner som fyllde 50 år i dagarna.

Här kommer två bröllopskort på raken. Väldigt lika. Så lika så att man nästan tror att det är samma, men läs på namnen så ser ni att de är till olika par :) Gillade layouten så därför gjorde jag det lätt för mig och gjorde likadana när beställningarna damp ner med en veckas mellanrum.




Känner faktiskt för att göra fler LOs nu. Mina en-gång-i-månaden-BOM-LOs kom av sig totalt redan efter två månader. Kanske ska ta upp den tråden igen. Eller inte. Får se hur det blir med den saken.
Kram till er alla!

fredag 9 juli 2010

Första semesterdagen :)

Sex veckor. Sex veckors ledighet. SEX veckors semester. Jag kan inte riktigt ta in betydelsen av detta faktum. SOM jag väntat på detta och äntligen är den här. Ledigheten. Jag har inte haft så mycket att göra på jobbet på bra länge, och typiskt nog känns det roligare än någonsin med nya medarbetare och nya utmaningar. Typiskt nog eftersom det känns som att jag borde vara där och förbereda mer, sätta mig in i mer och ta tag i mer. Men jag kan inte komma ifrån att jag samtidigt älskar tanken på sex veckors ledighet.

Lusten för pyssel är dock väck. Jag har lyckats göra mina beställningar och kort till mina egna och faktiskt dessutom med glädje, men där tar det slut. Lusten för att lära mig nya tekniker och ge mig på nya utmaningar finns bara inte där. Jag tror och hoppas på att den återkommer efter ett par veckors ledighet när jag har kunnat rensa hjärnan och tänka på annat än jobb.

Min brors yngsta flicka konfirmerade sig förra helgen och fick ett smycke i denna ask. Perfekt med en bibelliknande ask vid en sådant tillfälle.

Det här fönsterkortet är till min storebror som fyllde 50 härom veckan. Fattar inte att han är 50 för vad säger det egentligen om mig? Han var ju bara 5 år äldre än mig från början, men nu måste det ju skilja säkert 20 år ;) Men han är bra söt i alla fall tycker jag nog :)

Min brors äldsta flicka fyller 18 i nästa vecka men har redan fått detta kort med tillhörande present.

Detta kort är till en kille som fyller 40 och han gillar hockey och fiske. Det syns, som ni märker, inte alls på kortet och det är meningen. Eftersom jag inte hade en aning om vad jag skulle göra och fantasin gick på minus, hävdade jag min konstnärliga frihet och gjorde ett fint kort bara som jag tyckte om. Jag valde dock lite manliga färger och dekorerade sparsamt med blommor.

Fick en beställning på receptböcker till två systrar. Den ena skulle vara i rosa-vinrött och den andra i blå-grått. Tyckte jag fick till dem riktigt bra faktiskt. Hoppas de blev glada :)



Den sista beställningen är en LO till en tjej på mitt jobb. Det skulle inte finnas någon titel och den ska förmodligen ramas in till en tavla. Jag tyckte jag lyckades fånga upp glädjen och kärleken i bilden och försökte även få till färgkombinationen så jag blev nöjd. Och det blev jag faktiskt till slut. Nöjd alltså.

Det var allt jag presterat för tillfället. Nu har jag faktiskt inga fler beställningar på lut och det är både skönt och konstigt. I sommar tänkte jag bara hitta tillbaka till lusten för att skapa och se till att göra en del grattiskort att ha på lager i höst när folk kommer på att släktingar och vänner fyller år.

Nu ska jag landa en vecka och se vad som händer med min pyssellust. Jag ska även försöka ta tag i mina försummade bloggrundor och börja vara lite trevligare och lite mer social igen. Jag tror det ska ordna sig :)

Kramar till er alla som orkar följa min blogg!

måndag 24 maj 2010

Scrapträff, tavla och några kort

Förra helgen var jag på scrapträff i Sparreholm. Det var AltheasMix som firade 1-årsjubileum och Mita hade ordnat en superrolig träff! Lokalen, fika, tävlingar... allt var toppen! Hon hade stor hjälp av Malin, Katta och Monica som såg till att allt funkade som det skulle. Millis, Tusse och jag sov över i vandrarhemmet som passande nog låg i bottenvåningen på Folkets hus där vi hade scrapträffen. Lördagen var dessutom den första riktiga sommardagen för året och vi passade på att äta lunch ute och sen tog vi oss en sightseeing i Sparreholm också. Det tog inte lång tid... :) En superhelg var det verkligen!

Jag fick som vanligt inte så mycket gjort. Lyckades skrapa ihop en LO och ett halvt kort som jag gjorde klart när jag kom hem. LOn vann jag faktiskt en skisstävling med och det var ju jättekul.


Härlig lunch utomhus! Millis och Tusse sken ikapp med solen :)

Kortet som jag gjorde klart hemma var en beställning till ett bröllop och det skulle vara vitt, guld, röda rosor och gärna ringar på. Fick med allt tror jag :) Just ja, idén med alla blommor på hjärat fick jag av Katta som gjort ett helt fantastiskt vackert kort som hon visade på träffen.



Sen fick jag en riktig utmaning. Beställaren kom med en ram och ett foto och ville att jag skulle göra något av det till en tjej som tar studenten. Ramen är djup och glaset sitter några cm utanför om ni fattar vad jag menar. Lite kul för då behöver man ju verkligen inte bry sig om att dekorationerna sticker ut. Alternativet var ju att göra det utan glas, men det blev faktiskt fint med glaset på. Jag gjorde en blomsterdekoration i nedre hörnet som liksom går ut på ramen. HOPPAS nu bara beställaren blir nöjd.


Det här kortet är också ett beställningsjobb och ska vara till en tjej som fyller 40.


Visst är det härligt att sommaren äntligen har kommit? Det känns bara så himla konstigt, det var ju inte länge sen snön låg meterdjup i trädgården. Fort har det gått minsann.


fredag 23 april 2010

LO, kort och en avbiten tand

Varför? Varför måste man bita av en tand kl. 14.00 en fredag eftermiddag? Varför inte när som helst i början av veckan? Så att man har en möjlighet att komma till tandläkaren menar jag? Det är väl någon naturlag eller så antar jag. Det är väl bara att avvakta till måndag morgon och hoppas på en snabb tid. Ont har jag i alla fall inte. Inte ännu...

I veckan har jag gjort klart två kort. Båda är beställningar till två olika tjejer som fyller 40 år. Jag ville prova något nytt som inte är Tina-stil på och jag gjorde bland annat en variant av tegelstenskort. Blev lite glad över resultatet faktiskt. Två av "tegelstenarna" sitter kvar på insidan när man vikt upp kortet som ni kanske ser på bild två.


Det andra kortet gjorde jag med Webster's pages-papper. Jag älskar dem! Speciellt deras wellumpapper. Almanackan, fjärilarna och bannern med Grattis på är från wellumpappret. Det ger en speciell effekt åt kortet tycker jag. Jag har ritat runt månad och dag med embossingpennan och embossat i brunt, samma som i Grattis-stämpeln. Blommorna är ju mina favoriter som sagt, Stempelgledes stämplar från Grunge Collection. Allt material finns hos AltheasMix .

Här kommer LOn jag gjorde till utmaningen hos Mixen förra helgen. Skissen var mer detaljerad än jag är van vid och jag hade lite svårt att få till det. Men jag är rätt så nöjd med resultatet ändå :)


Nu ska jag kasta mig i TV-soffan och troligen somna till någon film. Fredag, tacos och ett par glas vin... sen är det kört ;)

Kramen!



söndag 28 mars 2010

LO och några kort

Åter i Nyköping efter en jättekul träff hos Handarbeta. Träffade många gamla bekanta och några nya. Jag satt bredvid Mita, Marita (TusseMaja) och Katta och det var inte tråkigt kan jag lova :) Tack tjejer för trevligt sällskap!

Som vanligt fick jag inte sådär jättemycket gjort men jag lyckades i alla fall skrapa ihop en LO och två och ett halvt kort. Det halva kortet gjorde jag klart hemma idag. Jag var med i den ena av utmaningarna och det var såklart 24 andra också så någon vinst blev det ju förstås inte. Men jag är jättenöjd med det jag gjorde ändå.

Fotot på LOn är på min dotter Fanny för hundra år sedan när vi åkte tåg i Skåne. Hon ser verkligen drömmande ut och jag bara älskar den där fjärran blicken. Tyckte själv att titeln "Far, far away" var bra eftersom det är så hon ser ut och eftersom vi åker bort med tåget, MEN... en kompis till Fanny såg LOn idag och tyckte det stod Farfar... så kan det ju gå när man tycker att man är klurig :) Och varför kan jag inte skriva på svenska???



Det här är ett beställningskort som ska ges bort i vänskapets tecken. Det var så många som gjorde tegelstenskort igår så jag tyckte också att jag skulle göra ett.

Detta kort är från mig själv till en speciell vän som betyder mycket för mig. En kompis som alltid lyssnar och som man kan lita på i vått och torrt.
Detta blir det sista påskkortet för i år och det är ett beställningsjobb. Körde i samma stil som de tidigare med ägget. Pappret var Katta jättesnäll och gav mig eftersom mina påskpapper var slut.

Nu blir det en jättekort arbetsvecka för min del. Jobbar bara måndag och tisdag och sen tar jag påskledigt. Skönt ska det bli!
Kramar!