måndag 24 maj 2010

Scrapträff, tavla och några kort

Förra helgen var jag på scrapträff i Sparreholm. Det var AltheasMix som firade 1-årsjubileum och Mita hade ordnat en superrolig träff! Lokalen, fika, tävlingar... allt var toppen! Hon hade stor hjälp av Malin, Katta och Monica som såg till att allt funkade som det skulle. Millis, Tusse och jag sov över i vandrarhemmet som passande nog låg i bottenvåningen på Folkets hus där vi hade scrapträffen. Lördagen var dessutom den första riktiga sommardagen för året och vi passade på att äta lunch ute och sen tog vi oss en sightseeing i Sparreholm också. Det tog inte lång tid... :) En superhelg var det verkligen!

Jag fick som vanligt inte så mycket gjort. Lyckades skrapa ihop en LO och ett halvt kort som jag gjorde klart när jag kom hem. LOn vann jag faktiskt en skisstävling med och det var ju jättekul.


Härlig lunch utomhus! Millis och Tusse sken ikapp med solen :)

Kortet som jag gjorde klart hemma var en beställning till ett bröllop och det skulle vara vitt, guld, röda rosor och gärna ringar på. Fick med allt tror jag :) Just ja, idén med alla blommor på hjärat fick jag av Katta som gjort ett helt fantastiskt vackert kort som hon visade på träffen.



Sen fick jag en riktig utmaning. Beställaren kom med en ram och ett foto och ville att jag skulle göra något av det till en tjej som tar studenten. Ramen är djup och glaset sitter några cm utanför om ni fattar vad jag menar. Lite kul för då behöver man ju verkligen inte bry sig om att dekorationerna sticker ut. Alternativet var ju att göra det utan glas, men det blev faktiskt fint med glaset på. Jag gjorde en blomsterdekoration i nedre hörnet som liksom går ut på ramen. HOPPAS nu bara beställaren blir nöjd.


Det här kortet är också ett beställningsjobb och ska vara till en tjej som fyller 40.


Visst är det härligt att sommaren äntligen har kommit? Det känns bara så himla konstigt, det var ju inte länge sen snön låg meterdjup i trädgården. Fort har det gått minsann.


1 kommentar:

Therese Fredriksson sa...

Shit vilka fina grejer du gjort. LO'n är kanonfin. Sen gilalr jag hjärtat med blommor jättemycket också. Och allt annat med =)
Ses ikväll? Kram