Visar inlägg med etikett scrapträff. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett scrapträff. Visa alla inlägg

måndag 24 maj 2010

Scrapträff, tavla och några kort

Förra helgen var jag på scrapträff i Sparreholm. Det var AltheasMix som firade 1-årsjubileum och Mita hade ordnat en superrolig träff! Lokalen, fika, tävlingar... allt var toppen! Hon hade stor hjälp av Malin, Katta och Monica som såg till att allt funkade som det skulle. Millis, Tusse och jag sov över i vandrarhemmet som passande nog låg i bottenvåningen på Folkets hus där vi hade scrapträffen. Lördagen var dessutom den första riktiga sommardagen för året och vi passade på att äta lunch ute och sen tog vi oss en sightseeing i Sparreholm också. Det tog inte lång tid... :) En superhelg var det verkligen!

Jag fick som vanligt inte så mycket gjort. Lyckades skrapa ihop en LO och ett halvt kort som jag gjorde klart när jag kom hem. LOn vann jag faktiskt en skisstävling med och det var ju jättekul.


Härlig lunch utomhus! Millis och Tusse sken ikapp med solen :)

Kortet som jag gjorde klart hemma var en beställning till ett bröllop och det skulle vara vitt, guld, röda rosor och gärna ringar på. Fick med allt tror jag :) Just ja, idén med alla blommor på hjärat fick jag av Katta som gjort ett helt fantastiskt vackert kort som hon visade på träffen.



Sen fick jag en riktig utmaning. Beställaren kom med en ram och ett foto och ville att jag skulle göra något av det till en tjej som tar studenten. Ramen är djup och glaset sitter några cm utanför om ni fattar vad jag menar. Lite kul för då behöver man ju verkligen inte bry sig om att dekorationerna sticker ut. Alternativet var ju att göra det utan glas, men det blev faktiskt fint med glaset på. Jag gjorde en blomsterdekoration i nedre hörnet som liksom går ut på ramen. HOPPAS nu bara beställaren blir nöjd.


Det här kortet är också ett beställningsjobb och ska vara till en tjej som fyller 40.


Visst är det härligt att sommaren äntligen har kommit? Det känns bara så himla konstigt, det var ju inte länge sen snön låg meterdjup i trädgården. Fort har det gått minsann.


onsdag 7 april 2010

SCRAPTRÄFF - och så kort så långt ögat når

Tyst på bloggen har jag månne varit, men jäklar vad jag producerat kort! Hela påsken, med avbrott för välförtjänta måltider och lite socialiserande, har jag skapat beställningskort. Inte mindre än sju stycken!

-o-o-o-o-o-o-

Men jag ska börja med att pusha för vårens STORA SCRAPTRÄFF/1-ÅRSKALAS i Sparreholm hos Mita och AltheasMix!

Datum: lördagen den 15 maj
Tid: kl. 10.00-22.00
Plats: Folkets Hus i Sparreholm, stor lokal där alla får plats i samma rum
Pris: 200:-

Fikabordet står dukat hela dagen med tillgång till mackor, fikabröd, dricka och godis. Lokalen ligger nära busshållplatsen och det finns mycket bra parkeringsmöjligheter. Det finns några platser att hyra i vandrarhemmet på bottenvåningen om någon vill sova över. Och så blir det såklart massor av skoj och överraskningar... det är ju 1-årskalas!

Maila Mita för mer information och anmälan!

-o-o-o-o-o-o-

Och så över till korten. Det första är ett födelsedagskort till en kille i 20-årsåldern. Fick för mig att han skulle gilla ett pinupkort, det första jag gjort, och jag hoppas jag har rätt. Beställaren trodde i alla fall att det kunde funka :)

Detta är till en liten tjej med egen häst. Tyckte jag fick till rosetten riktigt snyggt faktiskt. Heter det rosett förresten, det man får när man vinner hästtävlingar?

Har fått för mig att jag ska göra sådana här namnbanderoller hela tiden nu. De dyker upp på fler kort kan jag säga. Tycker att de står upp snyggt och ger ett djup åt kortet.

Detta är en beställning till en man som fyller år.

Här kommer ett kort till en glad och sprallig 40-åring.



Och så har vi ett bröllpskort till ett par i Sydafrika som ska gifta sig i sommar.

Just det ja, namnbanderollen igen :)

Och så ett födelsedagskort till en kvinna som fyller år. Typsnittet är Jane Austen igen.



Och så avslutningsvis ett födelsedagskort till en 70-åring.



Hoppas nu att alla beställare blir glada och nöjda!

Nu har jag inte en enda beställning kvar för tillfället! Kanske att jag hinner göra mars och april månaders BOM-utmaningar då, missade ju förra gången. Måste bara hitta foton på mig igen och det är ju alltid det som är problemet.

Ha en bra vecka alla!



måndag 26 oktober 2009

Scrapträff i Stockholm

Så var Handarbetas höstträff över för denna gång och jag är lika uppspelt och full av skaparglädje som alltid efteråt. Jag var dock inte lika tuff som vissa andra scrappare som stannade i dagarna två från 10 på morgonen till 10 på kvällen. Min gräns gick vid en dag. Maken och jag bodde över på hotell och det var rätt så skönt att rulla dit med sin lilla (lilla....hahaha!!!) scrapväska på kvällen och bara stupa i säng.

I våras vet jag inte vad som hände men jag hann inte vara med i en enda utmaning. Den här gången var jag med i två. Den första var att göra en namnskylt som jag kom på nu att jag inte fotat så den får jag visa en annan dag. Skylten skulle vara klar när man kom dit så den hann jag faktiskt med :) Den andra tävlingen innebar att man var begränsad i skapandet av en LO. Man var tvungen att ha med följande och man fick absolut inte ha med något mer och heller inte något mindre. Följande skulle vara med:
  • 1 foto eller stämpel
  • 2 st olika fonter
  • 3 st olika mönstrade papper
  • 4 st olika band/garn/spets
  • 5 st blommor
  • 6 st metalldelar - typ brads, öljetter, charms

Cardstocken som sitter under mönsterpappret var inte där under tävlingen utan den satte jag dit efteråt för att inte bli diskad. Vann gjorde jag inte eftersom det var sjukt många snygga LOs som visades upp. Fattar inte att det finns så många skickliga scrappare och jag blir lika imponerad varje gång.


Sen gjorde jag ett kort också med stämplar som jag köpte på plats (det var inte det enda jag köpte om ni undrar :) Texten på framsidan är också ditstämplad men den syntes lite dåligt så jag målade i bokstäverna med embossingpenna och strödde på hologrampulver. Resultatet blev jättesnyggt men det syns inte alls på bilden tyvärr.


Jag satt bland annat tillsammans med dessa duktiga och supertrevliga tjejer. Först ut underbara Veronica.

Och här har vi Pernilla...

... och slutligen Anita.

Sen var det några till som tagit sig dit... runt 100 stycken tror jag :)

Nu återstår tre arbetsdagar innan ny ledighet. Skööööööönt med långhelg!
Kramar!

fredag 14 augusti 2009

DT-alster, Telåda och kort

I förra veckan var jag hos Mita och var med på en scrap-loppis följt av en lång scrapkväll. Vi hade jättetrevligt och åt och fikade gott gjorde vi nästan hela tiden. Några besökare till loppisen dök upp och vi fick en del sålt också. Mitas trevlige man Bosse grillade supergoda kycklingfiléer frampå kvällningen. Mätta och belåtna skapade vi förstås underverk vid scrapborden... hahaha!!! eller kanske inte riktigt. Inte jag i alla fall. Tycker alltid att det är svårt att hitta den där riktigt kreativa skaparandan eftersom jag har fullt upp med att titta på vad andra gör.
Last week I was at Mita's place where we had a scrap flea market and an evening filled with scrapping. It was real fun and Mita's nice husband Bosse grilled some supernice chickenfillet.

Vi som var där/we who were there: Nina, Mita (såklart/of course), TusseMaja och Mitas dotter/and Mita's daughter Malin.

Jag fick ett litet DT-uppdrag också och det bestod i att altra en supersöt liten adressbok. Det som var lite klurigt var hur jag skulle få hålet för låsknappen på rätt ställe i pappret. Jag gjorde som när man var barn och skuggade av kronor, jag la pappret upp och ner och sen skuggade jag över knappen med en blyertspenna så att det syntes. Sen var det bara att klippa ut det! Funkade hur bra som helst.
I got a small DT-assignment which was to alter a supercute little adressbook. I had to think a bit to figure out how to get the hole in the paper to match the button. I put the paper on the wrong side over the button and then made a shadow with a pencil so that the contour of the button showed. Then I just cut it and it fit!




När kvällen nästan var slut fick vi en utmaning av Mita som bestod i att välja en av Bildmålarnas nyaste stämplar och sedan göra något, vad som helst av den. Inte lätt under press och efter två timmar var vi något så när klara. Jag gjorde ett väldans enkelt kort men stämpeln tog en faslig tid att färglägga och ändå blev jag inte nöjd med det. Tänk att man inte ens kan komma på hur en giraff ser ut när man har lite press på sig :)
When the evening was almost over we got a challenge from Mita. We got to choose one stamp each from Bildmålarna and then do something with it. I made a simple card and put down a lot of time in colouring it and I wasn't even satisfied with the result. It's strange but I suddenly didn't remember what colour a giraffe had :)

Jag köpte förstås en himla massa saker och en av dem var en underbar låda med nio fack i. Kolla in den här. En självklar telåda och eftersom jag letat efter en telåda länge nu så passade det perfekt. Jag klädde den med papper och chalkade runt kanterna. Sen dekorerade jag den med lite blommor, spetsband och tepåsar. Jag är jättenöjd och nu pryder den sin plats i köket. Jag tänkte göra den i rosa men kom på att köket mer går i beige och blått och lite grönt så jag tog papper som passade till det. Gå in och kolla hos AltheasMix, det finns massor med alterobjekt där!
I bought a lot of stuff at Mita's of course and one of the things was this wonderful box with nine compartments. It was so suitable to make a teabox out of it. I made it in colours that match my kitchen.



Jag och maken har hunnit åka på en kryssning till Tallin också. Det var jättetrevligt och vädret var grymt fint. Båten var sprillans ny och luktade till och med nytt. Gamla staden i Tallin var fylld av en hel massa kyrkor som de klämde in överallt förr i tiden. Här kommer en bild på en vacker kyrka som heter Ryska kyrkan (eller Alexander Nevskij Katedralen).
Me and my husband went on a short cruise to Tallin. A very nice trip. This picture is of the Russion church (Alexander Nevskij Kathedral).

Må så gott i sensommarsolen!


söndag 24 maj 2009

Scrapträff hos Mita

För en vecka sedan var jag på scrapträff hemma hos Mita. Vi var sex glada scrappare som pysslade, åt gott och hade jättetrevligt. Jag åkte dit med gulliga Marie-Louise och när vi kom fram fick vi fika i väntan på att övriga skulle hitta dit (Tussemaja hamnade lite fel men hittade fram till slut ;) Efter att ha botaniserat runt ett bra tag i Mitas underbara butik så fick vi lite pysslat också.

Last Sunday Mita arranged a scrapmeeting at her place. We were six happy scrappers who created cards and had a wonderful time. I went there with my friend Marie-Louise and when we got there Mita had some coffee waiting for us. Finally everyone showed up and the scrapping could begin.

Mitas snälla man Bosse grillade kycklig åt oss till lunch så att vi skulle orka med att pyssla hela eftermiddagen också. I vanlig ordning fick jag inte mycket gjort, men ett morsdagskort i blått blev det eftersom det var Mitas utmaning. Inte den färgen man kanske skulle ha valt själv till Mors dag, men det blev riktigt bra. Av förklarliga skäl kan jag inte visa upp det ännu :) (synd mor, men du får vänta till på söndag :D

Mita’s nice husband Bosse grilled chicken for us so that we would get energy for the rest of the day. As usual I didn’t get that much done, only one card for Mother’s day. Mita’s challenge for the day was to make a card in blue which isn’t my first choice of color for a card to a Mother. But I was very pleased with the result. I can’t show it to you yet since Mother’s day is next Sunday.




måndag 27 april 2009

Scrapträff, LOs och kort

Jaha, då var det måndag igen. Helgen har gått hur fort som helst och jag har haft jättekul. På lördagsmorgonen åkte maken och jag till Stockholm och jag blev avlämnad vid Fältöversten på Östermalm där Handarbetas scrapträff skulle hållas. Vi var runt 80 personer som stökade runt i ett jättebra och stort rum där alla hade gott om plats. Handarbeta hade sin shop där också och det är där mestadelen av mina pengar befinner sig nu :)

Monday again. This weekend has passed very quickly and I have had a wonderful time. On Saturday me and my husband went to Sthockholm where I was going to attend a scrapmeeting that Handarbeta had arranged. We were 80 women who made a scrapmess in a very nice and big room where everyone had a lot of space. Handarbeta had a shop there too and a lot of my money decided to move there :)

Vännen Veronica satt mitt emot mig och inspirerade mig massor med sina otroligt fina kort och alla finurliga idéer och tips. Träffade en hel bunt med trevliga människor också och jag blev betagen av Malins vackra foton och Pernillas (hittar inte hennes blogg!) fina kort.

My friend Veronica sat in front of me and inspired me a lot with her wonderful cards and cool ideas. I met a lot of nice people and I was amazed by Malins beautiful photos and Pernillas cute cards.

Jag fick inte så värst mycket gjort men jag gjorde klart två LOs och ett kort. Men då hade jag redan börjat med en LO tidigare. Kortet är en direkt lift från Veronica.

I didn’t get very much done but I made two Los (had already started with one at home) and a card. The card is a lift from Veronica.

Den första LOn tycker jag själv är den finaste jag gjort. Det är min dotter som tagit fotot med sin mobil och det blev så läckert! Och inte har jag gjort något med det i PS heller. Den andra LOn är på min son när han gick ut nian förra året. Han ser väldans strikt ut så formen på LOn fick bli lite strikt också fast med ”mjuka” detaljer på.

I think this first LO is my best so far. My daughter took it with her cellphone, just like that and I haven’t edited it in Photoshop or anything! On the other LO my son is going for his last day in “grundskolan”. He looks kind of strict so the form of the LO got to be strict too but with some soft details.

Sen kan jag visa det andra beställningskortet som jag gjorde förra veckan eftersom mottagaren får det idag. Återigen ett vikkort :)

Now I can show you the other card I made last week since the reciever is getting it today. Again a card folded in my favourite way :)







Ha en härlig dag!
Have a nice day!