söndag 28 mars 2010

LO och några kort

Åter i Nyköping efter en jättekul träff hos Handarbeta. Träffade många gamla bekanta och några nya. Jag satt bredvid Mita, Marita (TusseMaja) och Katta och det var inte tråkigt kan jag lova :) Tack tjejer för trevligt sällskap!

Som vanligt fick jag inte sådär jättemycket gjort men jag lyckades i alla fall skrapa ihop en LO och två och ett halvt kort. Det halva kortet gjorde jag klart hemma idag. Jag var med i den ena av utmaningarna och det var såklart 24 andra också så någon vinst blev det ju förstås inte. Men jag är jättenöjd med det jag gjorde ändå.

Fotot på LOn är på min dotter Fanny för hundra år sedan när vi åkte tåg i Skåne. Hon ser verkligen drömmande ut och jag bara älskar den där fjärran blicken. Tyckte själv att titeln "Far, far away" var bra eftersom det är så hon ser ut och eftersom vi åker bort med tåget, MEN... en kompis till Fanny såg LOn idag och tyckte det stod Farfar... så kan det ju gå när man tycker att man är klurig :) Och varför kan jag inte skriva på svenska???



Det här är ett beställningskort som ska ges bort i vänskapets tecken. Det var så många som gjorde tegelstenskort igår så jag tyckte också att jag skulle göra ett.

Detta kort är från mig själv till en speciell vän som betyder mycket för mig. En kompis som alltid lyssnar och som man kan lita på i vått och torrt.
Detta blir det sista påskkortet för i år och det är ett beställningsjobb. Körde i samma stil som de tidigare med ägget. Pappret var Katta jättesnäll och gav mig eftersom mina påskpapper var slut.

Nu blir det en jättekort arbetsvecka för min del. Jobbar bara måndag och tisdag och sen tar jag påskledigt. Skönt ska det bli!
Kramar!

12 kommentarer:

Cath. sa...

Å så många fina alster du visar upp idag!
Tycker din LO är underbar! Och om du hade skrivit farfar så hade det ju varit väldigt särskrivet, man förstår att det är far far away du menar! Förstår att du gillar fotot, det är underbart!
Korten är också fina, gillar verkligen ditt tegelstenskort, måste testa att göra ett sånt nån gång!
Kramar!

Therese Fredriksson sa...

Å vad mysigt ni måste ha haft!!! LO'n är superfin verkligen. Jag läste INTE farfar =) Jag har svårt att se någon LO potential i mina foton eftersom jag är kass på att göra LO och inte tycker det är så kul heller. Men man vet ju aldrig vad man sysslar med i framtiden så det är bra att ha många foton. Kram

Marie-Louise sa...

Hallå! Låter som ni haft det toppen på träffen =) Jag läste inte heller farfar....bara så du vet! Superfin LO, du är ju grym på såna, och korten är också jättefina! Ha det bra! Kramiz

Cicci sa...

Sååå fina kort och LOn =0O... Hörde du hakan dunsa i tangetbordet. jag bara gapar av beundran.
Kramiz

Katarina sa...

Det var verkligen jättefina saker du gjorde. Få se när jag får upp mina två kort på bloggen då de inte blev riktigt färdiggjorda. Ha en bra vecka och en Glad Påsk. Vi kanske ses på Blåkulla. Jag håller på att trimma kvasten. Kram Katarina

Britt-Inger sa...

Jätte fina kort i olika stilar :) LO var ju underbart vacker.
Ha det gott i dag, måndag.
Kram, Britt-Inger

Tussemaja sa...

Jag som sett de irl tycker de är otroligt fina... både korten och LO'n. Och någon farfar såg jag inte så långt ögat kan nå :)
Själv är jag fortfarande i ett lyckorus :) Var totalt slut igår och gick och lade mig halv nio! Mitt tegelstenskort gavs bort till en i Lund (hon får se det när det kommer fram i dag). Har hittat länk till Stockholm City tidning (http://www.city.se/). Så håll utkik till nästa utgåva på torsdag så kanske vi finns med.

Sinikka sa...

Tycker att dina kort är mycket fina och din LO är OTRILGT!!!
Jag skall nästa gång verkligen försöka att hänga på till STHLM. Det så kul att läsa att ni hade det roligt.
Kram Sinikka

Lene sa...

Så underbara alster du visar.
LOn är så vacker! Tycker det är så snyggt med tegelsten, ska prova själv idag!
Vill önska dig en Glad Påsk!
Hoppas någon Påska kärring hälsar på hos dig!
kram lene

Carina sa...

Vad kul att se vad du gjorde på träffen. Gillar verkligen din "farfar" LO.
Glad Påsk

Katarina sa...

Jag har tagit tidn City till dig, och Maritorna. Jag ger dem till Mita nästa gång hon kommer upp. Glad Påsk. Hoppas du får en skön påsk med tid för lite pysslande.

Kram Katarina

Linda sa...

Glad påsk på dig med! Hoppas att solen skiner hos dig, det gör den här =)
Kram kram