söndag 7 mars 2010

Kortlåda och några kort

Vilken underbar helg det har varit! Sol hela lördagen och idag tittade den också fram efter en halvmulen morgon. Maken och jag tog en promenad i skogen igår på två och en halv timme med ryggsäcken packad med fika. Vi hittade till slut ett älgtorn där vi klämde ner oss. Vacker utsikt och med en rykande varm kopp te i näven så kändes det inte helt fel. Jag bara älskar dagsmeja! Droppet från snö som smälter på takpannorna är så otroligt rogivande och ingjuter hopp om en ljus och varm framtid.

Här kommer den senaste veckans kortskörd. Kortlådan gjorde jag visserligen för ett tag sedan men jag har glömt att visa bilderna på den.

På det första kortet har jag bara använt stämplar från Grunge Collection från Stempelglede. Jag har haft dem ett tag men först nu fick jag tummen ur och använde dem. Visst är de underbara? De kommer garanterat att bli mina älsklingar ett tag framöver.

Blommorna har jag först stämplat och sedan stansat ut med mina retropunchar. Sen har jag chalkat kanterna med både rött och brunt och till slut haft på glitterstickles. Det syns nog bara om man klickar på bilden för att få den större. I mitten har jag satt underbara kopparglittriga brads som jag köpt hos AltheasMix. Texten i cirkeln har jag kört ut från datorn och det är typsnittet Jane Austen. Swirlsen runt cirkeln har jag embossat i brunt.

Här har jag gjort ett dopkort med en underbar stämpel som jag köpt på Mixen. Jag har satt en tag i överkant som går att dra ut. Där tänkte jag skriva in namn och eventuellt datum eller vad nu den som köper kortet vill att det ska stå.

Den uppmärksamme känner kanske igen trädkortet och det beror på att jag lagt ut det tidigare. Nu har jag modifierat det en aning eftersom det ska användas i ett annat syfte än det var tänkt från början. Jag har satt dit en passande text och några blommor och halvpärlor.

Det här är ett beställningskort till en tvååring som gillar fotboll. Eller rättare sagt så gillar hans pappa fotboll. Stämpeln från Panduro kom väl till pass.

Och så kortlådan till slut. Jag säljer en del kort på jobbet och har inte haft någon bra förvaring. Hittade den här beskrivningen någonstans på nätet (när jag kommer ihåg var så länkar jag dit). Älskar det här ugglepappret men det syns ju såklart inte när jag ställt i en massa kort :)

Så här ser det alltså ut med kort i.


Imorgon är en ny vecka i livet och jag hoppas att det bara blir varmare och varmare. Eller vad säger ni? Vill ni ha mer vinter nu?

12 kommentarer:

Lotta sa...

En mycket snygg kortlåda.
Vad gäller våren är det väl vår nu?
Solen skiner, det mesta av snön är borta här i alla fall. Hittat vårblommor i trädgården <3 - Härligt!!

Monica sa...

Supersnygga altser :-) Visst är Jane Austen teckensnittet underbart (och starkt beroendeframkallande hihihi) Vilken smart idé med kortlådan! Om du kommer på vart du hittat beskrivningen så får du gärna hojta till. Skulle vara kul att testa :-)
KRam kram!

Linda sa...

Kanon fina alster du gjort! Kortlådan är ju alldeles underbar!!
Kram kram

Nina sa...

Å vad fina kort! Har ju också stämplarna du använt på det första så nu fick jag inspiration att använda dom =) Kortlådan är supersnygg och jag hoppas du hittar beskrivningen, för en sån vill jag också göra =)
Hoppas vi ses imorgon!
Soliga kramar
Nina =)

Marie-Louise sa...

MMMM visst är det härligt med ljus!!Superfina kort som vanligt! Grungestämplarna är toppensnygga, förstår att du gillar dom. Vilken ursnygg kortlåda också! Kramisar i stora lass!!

Therese Fredriksson sa...

Jättefina grejer. Allt är supersnyggt målat, det fastnade jag lite extra för. Och givetvis grungekortet, sååå fint.
Nu längtar till och med jag efter våren, jag som har älskat varje flinga snö som kommit ner. Ses i morgon hoppas jag.
Kram

Tussemaja sa...

Supersnygg låda! Du får sälja många kort så du ser ugglorna ibland :)
Korten är som vanligt snygga.

Suz sa...

Men åh,vad fina kort och kortlådan är så fin! Jag har också de grunge stämplarna men använt den sparsamt
:(Hoppas allt är bra med dig och att vi ses snart,kanske kan du komma till mig nån kväll;)
Kramar Suz

Veronica sa...

Heeeeej!!!!
Hur e det? Här är det riktigt bra faktiskt! Är så lycklig då jag i måndags tog bort mitt stora bandage och är nu bandagelös!
Känner mig fri på nåt vis;)
Här pysslas det i ilfart kan jag säga! Jag har ju haft massor av idéer i huvudet de senaste veckorna men inte kunnat eller orkat men nuuuuu! Nu kan jag!

Du får se en hel del på Handarbeta träffen då vi kommer att ställa ut saker vi gjort med deras material, du kommer kanske ihåg hyllan ovanför alla papper hon sålde? Där var det som visningsalster som stod som man kunde titta och klämma på. Det tyckte jag vi skulle fortsätta med i år också och ställa ut det vi gjort så att alla kan finna inspiration.
OJ! vad jag pratar! Det märks att det är länge sen vi sågs!
Saknar dig!

Kraaaaam!

Veronica sa...

*skratt*
Men herregud!
Jag skulle ju säga vad fina saker du gjort också! *skratt*
Älskar grungestämplarna och din fina kortlåda!

Sinikka sa...

Hej Tina, det var ett tag sen jag tog en bloggrunda. men nu är jag här och ser att du har varit mycket creativt. Härligt att ser dina kort. Dom är underbara. Giller den vintage stilen. Din kort låda blev himla fint.
Hoppas att du har det bra.
Kram Sinikka

Cornelia sa...

Hmm... en sån där låda kanske man skulle ta och fixa! Jättefin, liksom innehållet!