onsdag 22 april 2009

Kort och bokmärke

Jag har fått två kortbeställningar men jag kan bara visa det ena kortet eftersom mottagaren av kort nummer två inte fått det ännu :)

I´ve been asked to make two cards but I can only show you one of them because the other card hasn't been delivered yet :)

Detta är till en liten nyfödd gosse och jag fick beställningen i går och gjorde det på kvällen. Satt säkert en timme innan jag hittade "rätt" papper. Jag måste ta längst tid på mig i hela Sverige för att välja papper. Till slut blev jag nöjd med pappersvalet och resten blev som det blev efterhand som jag gjorde det.

This card is for a newly born boy and I got the order yesterday and made the card in the evening. I think it took me an hour to choose the "right" paper. I must be the slowest person in Sweden when it comes to choosing papers. Eventually I was satisfied with my choise and completed the card.

Jag har precis köpt ett nytt minialfabet som heter Rollerskate och är en QuicKutz. Det var ett rent helsicke innan jag fick CBn att liksom ta. Det slutade med att jag fick lägga inte mindre än två papper under stansen även om jag använde C-plattan. Det blev supertrögt att veva igenom CBn men det funkade i alla fall. Och jag tycker att det är ett superfint alfabet! "Viggo" är CB Hippie Chick. Oj, glömde jag säga att jag gillar den där vikningen? :D Jag tror inte jag har gjort ett enda vanligt kort sen jag fastnade för denna modell!

I just bought a new mini-alphabet from QuicKutz called Rollerskate. I had to work a lot with my CB before I could make all the letters "pop out". I actually had to put two papers under the die, even though I used the C-pad, to make it work and then it was sooo hard to get it through the CB but it worked in the end. "Viggo" is Hippie Chick from CB. Oh, did I forget to tell you that I really like this folding? :D I don't think I've made one ordinary card since I got obsessed with this kind of folding!

Bokmärket har jag norpat idén till från Lotta som alltid lyckas inspirera mig massor. Har bara gjort ett men det kommer definitivt att bli fler sådana. Eftersom det var sent på kvällen (ovanligt va?) så la jag inte ner så jättemycket energi på hur det skulle se ut utan var mest nyfiken på funktionen. Så om det blir fler ska jag nog lägga lite mer tid på dem.

The idea for the bookmark I got from Lotta who always inspire me a lot. I've only made one but I surely will make more of them. As it was late in the evening (is anyone surprised?) I didn't put that much effort in the layout, I was mostly interested in the function. So, next time I will make them better looking.







13 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Viggo-kortet blev ju hur bra som helst! Och bokmärket är underbart...du gör så fiiina saker så man blir alldeles tossig! Jag scrappade som attan i helgen och nu vilar liksom inspirationen lite. Men jag kommer igen snart! Kramar!

Nina sa...

Superfint kort! Och vad skönt att du fick till det med alfabetet till slut...
Stämpeln kommer från Sugar Nellie ( Leanne Ellis design), det är en flicka i fönstret =)

Fått beställning på två studentkort, så det var ju lika bra att ta tag i det... Är ju bara maj kvar så är det ju dags...

Kramar Nina

Sinikka sa...

Men vilket underbart bokmärke.....det måste jag också göra nån gång. Det ser himla fiffig ut.Trodde först att det skulle var en vanlig rak sak.....men vilken inspirationkälla du är då.
Kortet blev också fint och förstå att du giller denna vickning.
Visst kan det ibland bli konstig med alfabet. Jag har såna problem med mina BossKut stansar. Dom vill aldrig som jag vill i CB'n.
Kom du nån vart med din embossing önskan?
Kram Sinikka

Mita sa...

Jättefina! Bokmärket gillade jag jätteemycket. Det får du visa sen!
Superkram Mita

Michaela sa...

Så mycket fint, vilket bra och snyggt bokmärke! Kjam...

Lotta sa...

Vad fint Viggo-kortet blev!!!
Kul att kunna inspirera någon! Gillar själv bokmärkena - roliga att göra, går ganska snabbt och funkar jättebra.
Ha en skönn fredag
Kramar Lotta

Cicci sa...

Underbart fint kort.
Stressande med CBn. Jag har också problem att välja papper, men du har gjort ett kanon val.
Så smart bokmärke. Det måste jag testa.
Kramiz

Suz/Kortmaja sa...

Så himlans fiffiga de är de där bokmärkena. Kortet är superfint. Ha en sköööön helg med mycket sol. Kram suz

Anonym sa...

Hej! Vad du är duktig! Det där bokmärket blev jag helt såld på, sån fiffig idé! Ditt blev hur sött som helst, gillar det i massor!!!
Grattis i efterhand på din födelsedag! Du och jag är visst lika gamla (unga!!) fast jag fyller 44 i början på juni.

Ha en trevlig helg!

Kram Susanne

Kamilla sa...

ÅÅÅ helt underbara och vad smart med bokmärket!!
Verkligen fiffigt!!
kramkram

Ingela G sa...

Ett bokmärke i min smak!!
Jättefint. Den iden knycker jag direkt. Boken ser inte tråkig ut den heller...
Visst är det roligt att göra Välkommen till världen kort.
Du, jag tar också hemskt lång tid på mig att välja papper. ibland får jag tom går ifrån.
Ha en mycket skön helg Ingela

Malin sa...

Å så fint kort!!!! Och ljuvligt bokmärke!

Ha en härlig dag vännen!!

Kram!

Malin sa...

WOW!!!!
Ett sådant bokmärke måste jag också göra!
Galet inspirerad blev jag nu - vilken kanonidé med formgivningen av det. Så enkelt och så smart! Det borde du göra flera av och sälja på Designtorget!