måndag 25 januari 2010

Kort i "icke-Tina-stil"

Måndag. Jag är snuvig, hängig och allmänt dassig. Det är min lediga dag och jag har skjutsat sonen till företaget där han gör sin elpraktik, dottern till tandläkaren, handlat massor och fått avstämning (det stämde tack och lov) och slutligen hämtat sonen på sjukhuset där han blev placerad den här veckan. Har börjat på ett kort också som jag har en nice feeling för. Sen vet man ju aldrig riktigt hur resultatet blir men än så länge känns det bra.

I tisdags på pysselträffen utmanade Marie-Louise mig att göra ett kort som var i "icke-Tina-stil". Med det menade hon UTAN mina vikningar, alltså bara ett vanligt kort. Det var faktiskt skönt att göra vanliga kort och få utnyttja hela ytan på ett annat sätt. Nästan så att jag glömt hur man gör faktiskt. Så jag gjorde ett och sedan ett till. Och nu håller jag alltså på med ett tredje. Så här blev mina två första kort.


Sen har jag förstås gjort ett i "Tina-stil" också dvs med specialvikning :) Detta är ett beställningskort till en tjej på jobbet till Alla hjärtans dag. Blomsterarrangemanget har jag fått inspiration till hos Inger som är galet duktig på sånt. Jag kommer inte i närheten kan jag lova, men försöka kan man ju alltid :) Hjärtan och rosor ville beställare ha och hjärtan och rosor fick hon... i massor!


Det var nog allt för nu. Dags att masa sig bort till pysselhörnan och se om kortet blir så bra som jag tänkt mig :)

Kramen till er alla där ute! Och tack för alla kommentarer, jag blir så glad när ni skriver något!


16 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Wow den utmaningen klarade du ju helt galant! Det visste jag förstås =) Superfina kort alla tre, men favvo är det översta! Kanonsnyggt! Kram till dig hoppas du kryar på dig snart!

Monica sa...

Vilka snygga kort! Älskar det sista med hjärtan - ursnyggt!! :-)
Kram kram!

Cicci sa...

Så läckert! Det blev verkligen annorlunda än din vanliga stil.
Fina kort alla måste jag säga.
Kramiz

Lotta sa...

Gillade alla korten.
Har gett mig på några olika vikningar, kanske något du vill testa, som gillar vikningar?
Hoppas hinna lägga upp mer imorgon, men en vikning ligger redan.

Ha en skön vecka!
Kram

Suz sa...

Halloj! Du är bara såååå bra! Ursnygga!
Hoppas vi ses kväll!

Kram Suz

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig vännen:)
Jag tycker absolut att du klarade Marie-Louise sin utmaning hur bra som helst:) Tycker att du bjuder på helt underbara kort gillar färg kombinationerna som du använt dig utav jättemycket:)Mitt favis kort blir det sista med hjärtan riktigt SUPER SNYGGT gillar MASSOR MASSOR:)
Tycker du är jätteduktig på dina blomster arrangemang du kan precis som jag jo:)
Inte behöver jag visa dig något du klarar jo av det hur bra som helst själv:) Vad gullig du är tack snälla för dina ord om mig det värmer och glädjer lilla norskan:)
Var rädd om dig och ha det så bra, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Veronica sa...

Hej!

Så fina kortet är! Tycker definitivt att det är Tina-stil också!

Ljuvliga färger!

Ha det gott!

Britt-Inger sa...

Oj oj vilka fina kort.. Det sista var ju bara WOW...Jättefina!!!!
Kramar, Britt-Inger.

Mette sa...

Såååå nydelige kort!!! Har kikket i bloggen din og her var det masse flott :-) Masse inspirasjon, så jeg kommer tilbake å kikker:-)

Klem Mette

Lene sa...

Wow så underbara kort, den utmaning klarade du med bravur!!!
Ingers blomster arangemang... ja vi är många som har provat på, men de blir inte likadana och det ska de ju inte heller. Dina snygga är ju dina och de jag gör är mina, presic som vi är olika personliheter!
Jag gillar dina jättemycket!
massor av kramar från Lene

Sinikka sa...

Usch, vilken dag du verkar har haft. Hoppas att du mår lite bättre nu. Kul att du blev utmanad att göra en icke Tina kort. Du har verkligen lyckats bra med bägge kortarna.
Giller ditt speciella kort. Det blev kanon fint.
Sköt om dig vännen
Kram Sinikka

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fina kort...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Gigi's World sa...

Love the cards, Tina! The Valentine is my favorite, and I really like the colors you use, too! Kram Kram, Gigi

Tiina sa...

Så fina kort!! Alla hjärtansdagskortet är helt fantastiskt!!

Nina sa...

Underbart som alltid!
Hoppas du har en bra helg, ikväll ska vi till dina grannar =)
Hoppas vi ses nästa tisdag, kan tyvärr inte komma nu på tisdag...
kram Nina

Lilla Pyssel Inger sa...

Ville bara titta in och önska dig en riktig trevlig söndag:) Hoppas att din helg har varit mysig och bra för dig:) Kramar från lilla vännen Inger:)