onsdag 1 februari 2012

Nya tider

Oj, oj vad det har hänt grejer här! Jag vet inte om jag orkar berätta allt i ett enda inlägg men jag kan börja med det roliga i alla fall. Jag har precis gått med i en Inspirationsklubb som Johanna Wistrand på Multimanus startat. Där kommer jag att kunna få skrivar-inspiration från henne och andra medskribenter. Förhoppningsvis kanske jag kan inspirera någon också. Jag har verkligen saknat mitt skrivande men nu ska jag komma igång igen. En jättekul aktivitet är olika "börjor" som vi får varje dag. Det är meningar som man ska fortsätta skriva på i fem minuter. Känslan att bara skriva och låta pennan gå är så skön! Jag tror faktiskt att det är frihet jag känner. Och glädje.

Jag har inte legat på latsidan heller vad gäller kortskapande. Här kommer en kavalkad av kort i olika former. Jag bara lägger ut dem huller om buller så skrolla på och se vad jag sysselsatt mig med den senaste tiden.

Måste bara säga att jag är så himla nöjd över det första kortet, ett rocking-card, som blev så fint. Min mamma fick det när hon fyllde 77 år i december. Kortet gungar förstås när man petar på det :)

Är också mäkta stolt över fågelholken som jag gjorde till pappa på Fars Dag. Kul att göra lite annat än bara "vanliga" kort.


















Fler kort kommer i nästa inlägg. Då ska jag också berätta om min skumma sjukdom som jag råkat ut för. Kan bara säga att ett av mina organ har lossnat...

Kramar!

Tina

5 kommentarer:

Sinikka sa...

Hej vännen, gud vad du har gjord många saker. Så himla kul att se. Så roligt att läsa att du har gått med i Multimanus. Om det kommer nåt hör av dig.......jag köper!!!!!!
Lite läskigt att läsa att ett organ har lossnat :-(
Kram på dig!!!
Sinikka

Lilla Pyssel Inger sa...

Jättemycket fina saker du har uppdaterat med:)
Det lät inte så roligt med ett organ som har lossnat :(
Ha det bäst och var rädd om dig !!! Kramar från Lilla Inger :)

Cornelia sa...

Vad i hela friden säger du?! Ett organ som har lossnat???? Få nån att sätta fast det fortast möjligt igen, kompis! Det låter inget bra alls, det där.

Dina kort är precis som vanligt, fina! Gillar dina babykort, så söta, och alla de andra också, såklart!

Krya på dej! Kram!

Lotta sa...

Ojojoj!! Blir lite förfärad när jag läser om ditt tillstånd - organ som lossnat!! Hoppas det ändå är rätt så ok med dig. Väntar på att få höra mer...
Vilka fina alster du har gjort. Kul ide med vaggkortet.
H det bra och sköt om dig!
Kram på alla hjärtans dag

Mia sa...

Oj vad mycket fint du har gjort!! (nästan lite i smyg! :))
Jätteroligt att se dig aktiv här igen! Har saknat dina inlägg.
Ha det gott & tusen kramar//mia