lördag 9 februari 2013

Art journal, doodling och några kort

Jag tycker att februari är en rätt så trist månad. Sådär lite mitt emellan liksom. Fast egentligen är det bara råvinter och himla långt kvar till våren. Hur som helst ska man ju inte önska livet ur sig så det bästa är väl att försöka hitta något i februari som går att njuta av istället för att bara längta tills den är över. Haha... klar med min månadsanalys :)

Om två veckor ska jag tillbaks till Uppsala och träffa njurläkaren igen. Jag kan inte göra annat än propsa på en operation eftersom jag har haft himla ont sista tiden. För dagen har jag inte ont alls, men perioderna av smärta blir längre och tätare. Trist.

Mitt kreativa flow har valt att stanna kvar och jag donar med både art journaling, doodling och kortmakeri. Det känns jättebra.  Idag tänkte jag visa lite olika alster.

Jag har tagit några "under-tiden-foton" när jag gjort en av mina art journal-sidor och de kommer jag att lägga ut i nästa inlägg.

Först ut är en sida med en blomma som får symbolisera människan och vad som behövs för att växa och blomma. Känner mig som en fullt utslagen blomma själv vid snart 48 års ålder. Nu går det väl bara utför men det är ju inte så kul att göra en bild på en vissnande blomma... hahaha... nej några år till kanske jag har på mig ;)


Den andra sidan visar mina olika bubblor i livet. De samspelar men är även väldigt separerade. Och den där sista översta bubblan är min allra innersta, egna som bara jag (och knappt jag heller) får titta i ;)

 
Det här kortet är ett födelsedagskort till ungarna kusin Tida som fyllt 4 år.


Och så två beställningskort.



Avslutningsvis visar jag ytterligare ett alster från doodle-kursen. Den var svår. Man skulle väva in ord i doodlingen och det tog ett tag innan jag gav mig på det. Rätt så hyfsat ändå tycker jag nog.

 
Dags för en långpromenad i gråvädret. Hoppas njuren pallar.

Ha en bra dag alla!

2 kommentarer:

Sinikka sa...

Du sprider verkligen glädje med dina doodle saker.
Giller även din nya stil....art journaling.
Och två fina kort igen. Kreativt som bara den.
Hoppas att du får en operation så att du kan lämna all smärta bakom dig.
Take care!!!!!!
kram Sinikka

Cath. sa...

Åh wow, här var det lite nytt att kika på, så himla coolt doodlekort. Och art journal, vad skojigt, det har jag inte hoppat på men jag skapar ju minimalt just nu iofs.
Kul att se vad du gör! Kramar i massor!