tisdag 27 augusti 2013

Nytt alster till min Art Journal-box

Jag fortsätter att skapa art journal-sidor med oförändrad glädje och inspiration :) Även om tiden tryter och jag får klämma in skapandet efter jobb och vanliga vardagssysslor så är det så kul så jag offrar lite sömn.  Det brukar dock straffa sig runt 10-tiden på förmiddagarna då tröttheten slår till.

Detta är mitt senaste alster och jag har gjort den på baksidan av en kartong som det låg kopieringspapper i. Tänka sig, tidigare slängde jag sånt...

Jag har grundat med gesso och sedan målat med matt och blank akrylfärg. Har äntligen skaffat mig en bra pensel som jag känner mig nöjd med. Sen har jag i vanlig ordning duttat på färg med hjälp av lock, gamla kreditkort och en brödpensel i silikon. ALLT som ger fina mönster går att använda! Jag har även använd metallicfärg till en del av cirklarna men det syns inte på fotot.

Fågeln är ritad på insidan av ett kuvert och färglagd med ProMarkers.






Inga kommentarer: