fredag 30 april 2010

Anteckningsbok

Igår firade vi valborg ihop med min bror och hans familj och mina föräldrar. Jag har varit helt lost på sista tiden och hade knappt lyckats planera någon mat, men det fick bli en gryta med rödvin, ja med kött också såklart, och en supergod kladdkaka med schweizernötssmet ovanpå som efterrätt. Jag lovar, den är gaaaalet god :) Det var jättetrevligt och kul att träffa brorsan o co igen. Det blir inte så jätteofta eftersom de bor i Ystad. Svägerskan Tina är superduktig på i princip allt hantverk och håller bl.a också på med scrapbooking, så det finns förstås alltid massor att prata om :)

Till och med på pysselfronten har det varit stiltje. I söndags var jag ute på jobbet och fixade med en utställning som en kollega ordnat. Vi är 11 personer som ställer ut målningar, foto, vindflöjlar, stolar och hus i miniformat, broderier, renoverade gamla möbler och så jag då med scrapbooking. Utställningen sker i receptionen där vi har en fikahörna så absolut ingen kan missa den. Det är verkligen kul att se vad folk håller på med utanför jobbet. Arbetskamrater har man såklart arbetsrelaterade relationer till och man har oftast ingen aning om vad de gör privat. När man sen får se att de målat vackra tavlor i underbara färger, eller håller på med hobbys som man inte visste fanns, så ser man helt plötsligt på dessa människor med nya ögon. Det är ju hur spännande som helst tycker jag!

Min supergoaste vän och arbetskompis Susanne fyller år på söndag och jag har altrat en liten anteckningsbok till henne. Det är ju för roligt, först fixade jag med papper, band och dekorationer och allt kändes jättebra. Sen återstod monteringen och vad hände??? JO, jag satte självklart på framsidan upp-och-ner! Jag tänkte direkt när tejpen fäst på framsidan att... shit... nu blev det nog galet. Och visst, när man öppnar boken är den givetvis upp-och-ner. Men det är väl lite så med livet överlag, det blir lite upp-och-ner ibland så det var nästan bara roligt ändå :)

Nästa vecka måste jag börja ta tag i pysslet igen. Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara inspiratör i maj hos Månadens utmaning och det ville jag såklart! Utmaningen består i att skapa vad man vill, kort LO eller altrat. Kravet är att det ska finnas MINST ett djur. Så nu gäller det att gnugga sina hjärnceller en aning!

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

9 kommentarer:

Lotta sa...

Grattis till att du blivit tillfrågad att vara inspiratör!
Inte konstig med såana fina alster som du tillverkar.
Gillar ditt kort - så fint det är. Någon kommer att bli väldigt glad tror jag.
Vad kul att Tina är din svägerska - hon är ju med i vårt scrappgäng!

Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kramar

NuttesPyssel sa...

Kortet är så fint! gillar blommorna.

himlaverket sa...

Hej,
tassade runt på webben och hittade in hit.
Stämmer bra med att det går lite upp och ner med pysslet ibland.
Men du har gjort fina kort ;)
Hälsningar

Suz sa...

Vad fin bok! Du är så duktig! Hoppas du är pysselsugen i morgon,jag kommer en puttestund.
Grattis till ditt uppdrag.
Kramar Suz

Mia sa...

Så roligt att du blivit tillfrågad om att vara inspiratör!
Och du, att framsidan blev upp & ned gör inte ett dugg!
Det är ju så man är i hjärnan också ibland!
Eller!?? :D
kram

Lene sa...

hej min vän!
Stort grattis till att du blivit tillfrågad att vara inspiratör! Det kan jag så väl förstå, du gör underbara alster!
Anteckningsboken här är så vacker!!!
tack sbälla för din kommentar inne hos mig, den gladde mitt hjärta!
Kram Lene

Cornelia sa...

Boken är ju fantastisk!!!

Och nu längtar jag efter dina djuriska saker!

Men nej... jag menar inte alls att stressa dej, bara att jag ser fram emot att få se dina underbara grejor!!!

Tussemaja sa...

Superkul att du blivit tillfrågad att vara inspiratör! Och kortet du gjort är jättefint... som vanligt :) Det som blir snett, upp-och-ner har kanske en mening trots allt? Boken är också jättefin.

Curlingmor sa...

Hej Tina mycket fin antekningsbok och att det är upp och ner gör ju inget för det är ju livet också. Men undrar nu vad du har fått bokstäverna i från tycker dom är super snygga.
Mvh Nina B( Mita kallar mig Nina skogen):)