lördag 25 juli 2009

LO på gitarrspelande son och en liten tårtbitsask

Ska egentligen klippa gräset just nu men råkade somna i solstolen med ansiktet nedåt och ser numera ut som världskartan i ansiktet vilket jag kan tacka handduken för. Måste låta det lägga sig lite innan jag går ut igen så att jag inte skrämmer ihjäl någon stackars granne :)
Right now I'm supposed to mow the lawn but I fell asleep outside in the chair withe my face down so now I look like the world map in my face thank's to the towel :) I have to let the face get back to it's ordinary shape again so that I won't scare my neighbours to death.

Idag är ordningen återställd här hemma. Åtminstone på familjefronten, huset är fortfarande upp och ner. Igår kväll hämtade vi dottern och hennes kompis på Arlanda och det var så himla skönt att få hålla om henne igen! Hon har haft det toppenkul på Jersey så hon har inte längtat hem alls, men när hon väl klev innanför dörren så kände hon att det trots allt är "borta bra men hemma bäst".
Today everything is back in order at home. We got our daughter at the airport yesterday evening and it was so wonderful to hold her again! She's been away for three weeks in Jersey and she's had a fun an exciting time so she hasn't been homesick at all. But when she saw our house she still felt "there's no place like home".

Jag har gjort en LO på sonen när han spelar gitarr. Jag tycker det är skitsvårt att göra LOs som inte är så "kvinnliga" men jag tycker nog att jag fick till en lite manligare känsla på den här. Och så var det förstås en ansträngning att inte sätta dit en massa blommor :)
I've made a layout of our son playing the guitar. I think it's so difficult to make layouts with a "male" touch but I think I got the right feeling this time. And it it took me a lot of willpower not to put a bunch of flowers on it :)


Jag har också gjort en bra-att-ha-ask som någon ska få som fyller år någon gång. Det är jätteroligt att göra dessa tårtbitar som för övrigt finns att köpa i fyra olika storlekar hos Altheas Mix. Billiga är de också.
I've also made a little "cake-box" to give away for someones birthday. It's so fun to decorate them!




8 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Cool LO du gjort! Gillar massor! Jag är så himla sugen på att göra LO:s också.....bara det att det finns så mycket man vill göra....och så mycket man borde göra ;) Men kanske smyger jag upp till pysselvrån en stund ändå :) :) Har ju varit duktig och rensat ur delar av huset nu så det har jag förtjänat! Bamsekram till dig!

Cicci sa...

Så snygg LO och grabben också. Vilken härlig känsla den inger.

Asken är ju bara så fin.

Fnissar lite åt din solbränna och avundas er sol.

Kramiz

Monica sa...

Vilken häftig LO. Älskar texten "the myth... the legend" :-) Otroligt fyndigt :-) Håller med om att det är svårt att inte göra kvinnliga saker. Men du lyckas ju perfekt :-)
Kram kram!

Nina sa...

Jättefin LO, du är så duktig att få till dom... jag kan verkligen inte göra LO... =(
Tårtbiten är jätteläcker också!
Kram Nina

Karolina/karehed sa...

Gillar verkligen layouten på den coola gitarrspelaren. Papprena och dekosen passar perfekt till en "manlig" LO.
Kram Karolina

Lotta sa...

Kul form på asken.
Jag har en utmärkelse imin blogg som jag vill dela med mig av åt dig...

Kramar

LenA sa...

Tack för en superblogg!
Du har något att hämta hos mej!
Kram

Sinikka sa...

Oj, vad jag giller LO'n du gjorde. Jätte bra text.
Du fick i alla fall inspirationen tillbaka.
Har en liten sak åt dig......hoppas att du hämtar det.
Kram Sinikka